Implementácia CRM systému v oblasti finančníctva
Našim zákazníkom sa stala spoločnosť, ktorá ponúka služby hlavne v oblasti finančníctva a poisťovníctva. Pre nášho klienta sme nasadili a upravili Vtiger CRM v cloude. Pred zavedením CRM systému boli všetky klientské údaje uložené lokálne v Exceli.
Východisková situácia
Náš zákazník potreboval viesť jednotnú evidenciu svojich klientoch ako aj evidenciu obchodných aktivít s klientmi. Taktiež bolo nutné vytvoriť nový modul na evidovanie uzatvorených zmlúv. Implementáciou CRM systému získal náš zákazník aplikáciu, evidujúcu všetky dôležité údaje na jednom mieste dostupné kedykoľvek. Pôvodne si viedol evidenciu Klientov každý obchodík zvlásť v Exceli čo bolo postupom času neprehľadné a neudržateľné.
Riešenie
V rámci implementácie sme ako platformu použili Open Source Vtiger CRM systém, ktorý sa dá na mieru a jednoducho prispôsobiť požiadavkám zákazníka. Keďže štandardná inštalácia CRM obsahuje viac ako 30modulov, tak prvým krokom bola deaktivácia nepotrebných modulov a polí. Potom sme pristúpili k samotnej implementácii, ktorá pozostávala z viacerých krokov. Najprv sme potrebovali vytvoriť nové užívateľské polia a zadefinovať stavy potrebné pre správne vyhľadávanie a triedenie záznamov. Nasledoval import všetkých klientov z viacerých xls súborov ktoré nám boli dodané. V tomto kroku bolo hlavným cieľom zjednotenie duplicitných záznamov, ktoré sa časom vytvorili. Následne sme pre nášho zákazníka doprogramovali nový CRM modul, ktorý slúži na evidenciu ponúkaných finančných produktov a príslušných zmlúv k daným Klientom.
Ďalším krokom bolo vytvorenie automatických procesov ako sú pripomienky pred ukončením platnosti zmluvy a iné. Nakoniec sme vytvorili niekoľko reportov ktoré v reálnom čase poskytujú komplexný náhľad do stavu plnenia obchodného plánu. Tie najdôležitejšie sa budú posielať používateľom CRM systému pravidelne.
Pridaj komentár